Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση με την ομάδα του Open eClass (http://www.openeclass.org/).
To έργο Ψηφιακό Σχολείο είναι ήδη (τουλάχιστον απο άποψη τεχνολογικής υποστήριξης) στην πρώτη του φάση.
Σε αυτή τη φάση στην πλατφόρμα του DigiSchool (http://digischool.gunet.gr/) θα συγκεντρωθούν τα μαθήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα είναι το επίσημο υλικό των μαθημάτων όπως θα δομηθεί απο το Υπουργείο.
Στην επόμενη φάση (εκπαιδευτική κοινότητα) το υλικό αυτό θα εμπλουτίζεται απο 'το καλύτερο' υλικό που θα παράγει η ενεργή κοινότητα καθηγητών της χώρας.
Στο DigiSchool θα γίνει χρήση της πλέον πρόσφατης έκδοσης του Open eClass η οποία ειναι σε πολλά σημεία αναβαθμισμένη. Περιέχει όλες τις υποστηρικτικές λειτουργίες που παρείχε εώς τώρα (αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού, διαχείριση μαθημάτων κλπ) καθώς και νέες δυνατότητες (παροχή RSS Feed, advanced SCORM με Learning Paths κλπ).
Για τις ανάγκες αυτης της φάσης οι χρήστες (μαθητές και καθηγητές) δεν θα εγγράφονται στα μαθήματα τα οποία θα είναι ανοιχτά προς το κοινό (open to public).
Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα ακόλουθα σε ότι αφορά την πιο αισθητική παρουσία του ιστοχώρου του DigiSchool.
1) Fixed Width για ανάλυση μέχρι και 1024 pixel. Καλύτερος έλεγχος του προβαλλόμενου περιεχομένου ακόμα και για χαμηλής ανάλυσης φορητούς υπολογιστές (netbooks) (ιδιαίτερα μετα την πρόσφατη δράση του Υπουργειου, τετοιου είδους μηχανήματα είναι πολύ διαδεδομένα στους
μαθητές Γυμνασίου).
2) Παροχή επιλογής στον επισκέπτη να διαλέγει ανάμεσα σε 3 χρωματικές παλέττες και μοτίβα (το νεο Open eClass έχει advanced theme managment). Μια χρωματική επιλογή είναι οι αποχρώσεις του δημοφιλούς facebook χωρίς ωστόσο να ταυτίζεται με αυτό. Η δυνατότητα διαφορετικής παλέττας αποτελεί ενα ωραίο τρόπο προσέγγισης της νεολαίας (θα γίνεται μεσω 3ων διακριτικών εικονιδίων επάνω δεξιά).
3) Σελίδα στατιστικών. Θα παρέχεται μια σελίδα στατιστικών προς τον επισκέπτη ωστε να προβάλλεται η κίνηση του site και όποιοδήποτε είδους στατιστικά παράγονται τόσο απο την κίνηση του ιστοχώρου όσο και απο την αλληλεπίδραση με τον επισκέπτη (βλ 4).
(3.1 - Προτείνεται εδώ την καταγραφή εφόσον γίνεται των downloads per file (ή clicks per link) ωστε να παρέχονται ακόμα περισσότερα στοιχεία προς μελέτη)
4) **Αλληλεπίδραση με τον Επισκέπτη**. Θα γίνει προσπάθεια ώστε να καταγράφεται ένα feedback απο τον επισκέπτη (καθηγητή η μαθητή) αναφορικά με το κάθε μάθημα μέσω μιας ειδικά διαμορφωμένης φόρμας. Σκοπός είναι η πλατφόρμα να δώσει έστω και σε ένα πρωϊμο στάδιο τη
δυνατότητα στον επισκέπτη καθηγητή να σχολιάσει η να προτείνει επάνω στο παρεχόμενο υλικό. Τα σχόλια δεν ειναι απαραίτητο να είναι blog alike αλλα να συγκεντρώνονται για μελέτη και εξαγωγή χρήσιμων στατιστικών (και εκπαιδευτικών) συμπερασμάτων αναφορικά με το υλικό. Στο ίδιο πνέυμα μπορεί να παρέχεται ενα απλό rating (αναφορικά με συγκεκριμενους άξονες) ανα μάθημα (ενότητα).
5) Εμπλουτισμένη Πρώτη Σελίδα. Η πρώτη σελίδα θα αλλάξει σχετικά με την κλασσική προβολή του Open eClass. Θα γίνει προσπάθεια ωστε να συγκεντρωθούν εκεί σημαντικές ροές πληροφοριών αλλα και σημείων αλληλεπίδρασης με τον επισκέπτη. Ως παράδειγμα είναι rss feeds απο το (νεο) site του Υπουργείου, βίντεο απο το http://www.edutv.gr, μικρός στατιστικός πίνακας (who is online κλπ), ShareThis Functionality, Πρόσφατες Ανακοινώσεις κλπ. Τις επόμενες ημέρες θα ετοιμαστεί ενα σκαρίφημα ως αρχικη πρόταση.
6) Αισθητική Βελτίωση σελίδας Μαθήματος (http://digischool.gunet.gr/courses/DSGYM-B100/). Σε επίπεδο μαθήματος προτάθηκε να γίνει μια αναδιάταξη του περιεχομένου ωστε να υπάρχει ενας σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στην εισαγωγή του μαθήματος και τις θεματικές που αυτό περιλαμβάνει. Για το σκοπό αυτό θα γίνει μια χρωματική αναπροσαμογή στις περιοχές που προβάλλονται. Επίσης προτείνεται η χρήση εικονιδίων και background images για ακομα πιο
βελτιωμένο αισθητικό αποτέλεσμα. To κύριο πρόβλημα της φάσης αυτής είναι η στατικότητα που θα υπάρχει, μια και θα είναι απλά ενα αποθετήριο υλικού για μαθητές και καθηγητές, γι αυτό και όπως αναλύεται παραπάνω δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε μια προσπάθεια προβολής της 'κίνησης' που θα έχει ο ιστοχώρος (statistics) και κυρίως αλληλεπίδρασης με τον επισκέπτη (rating και comment
submission, ανάλογου με το http://www.ermis.gov.gr/portal/page/portal/ermis/FullStory?sid=1881#properties )
To έργο Ψηφιακό Σχολείο είναι ήδη (τουλάχιστον απο άποψη τεχνολογικής υποστήριξης) στην πρώτη του φάση.
Σε αυτή τη φάση στην πλατφόρμα του DigiSchool (http://digischool.gunet.gr/) θα συγκεντρωθούν τα μαθήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα είναι το επίσημο υλικό των μαθημάτων όπως θα δομηθεί απο το Υπουργείο.
Στην επόμενη φάση (εκπαιδευτική κοινότητα) το υλικό αυτό θα εμπλουτίζεται απο 'το καλύτερο' υλικό που θα παράγει η ενεργή κοινότητα καθηγητών της χώρας.
Στο DigiSchool θα γίνει χρήση της πλέον πρόσφατης έκδοσης του Open eClass η οποία ειναι σε πολλά σημεία αναβαθμισμένη. Περιέχει όλες τις υποστηρικτικές λειτουργίες που παρείχε εώς τώρα (αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού, διαχείριση μαθημάτων κλπ) καθώς και νέες δυνατότητες (παροχή RSS Feed, advanced SCORM με Learning Paths κλπ).
Για τις ανάγκες αυτης της φάσης οι χρήστες (μαθητές και καθηγητές) δεν θα εγγράφονται στα μαθήματα τα οποία θα είναι ανοιχτά προς το κοινό (open to public).
Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα ακόλουθα σε ότι αφορά την πιο αισθητική παρουσία του ιστοχώρου του DigiSchool.
1) Fixed Width για ανάλυση μέχρι και 1024 pixel. Καλύτερος έλεγχος του προβαλλόμενου περιεχομένου ακόμα και για χαμηλής ανάλυσης φορητούς υπολογιστές (netbooks) (ιδιαίτερα μετα την πρόσφατη δράση του Υπουργειου, τετοιου είδους μηχανήματα είναι πολύ διαδεδομένα στους
μαθητές Γυμνασίου).
2) Παροχή επιλογής στον επισκέπτη να διαλέγει ανάμεσα σε 3 χρωματικές παλέττες και μοτίβα (το νεο Open eClass έχει advanced theme managment). Μια χρωματική επιλογή είναι οι αποχρώσεις του δημοφιλούς facebook χωρίς ωστόσο να ταυτίζεται με αυτό. Η δυνατότητα διαφορετικής παλέττας αποτελεί ενα ωραίο τρόπο προσέγγισης της νεολαίας (θα γίνεται μεσω 3ων διακριτικών εικονιδίων επάνω δεξιά).
3) Σελίδα στατιστικών. Θα παρέχεται μια σελίδα στατιστικών προς τον επισκέπτη ωστε να προβάλλεται η κίνηση του site και όποιοδήποτε είδους στατιστικά παράγονται τόσο απο την κίνηση του ιστοχώρου όσο και απο την αλληλεπίδραση με τον επισκέπτη (βλ 4).
(3.1 - Προτείνεται εδώ την καταγραφή εφόσον γίνεται των downloads per file (ή clicks per link) ωστε να παρέχονται ακόμα περισσότερα στοιχεία προς μελέτη)
4) **Αλληλεπίδραση με τον Επισκέπτη**. Θα γίνει προσπάθεια ώστε να καταγράφεται ένα feedback απο τον επισκέπτη (καθηγητή η μαθητή) αναφορικά με το κάθε μάθημα μέσω μιας ειδικά διαμορφωμένης φόρμας. Σκοπός είναι η πλατφόρμα να δώσει έστω και σε ένα πρωϊμο στάδιο τη
δυνατότητα στον επισκέπτη καθηγητή να σχολιάσει η να προτείνει επάνω στο παρεχόμενο υλικό. Τα σχόλια δεν ειναι απαραίτητο να είναι blog alike αλλα να συγκεντρώνονται για μελέτη και εξαγωγή χρήσιμων στατιστικών (και εκπαιδευτικών) συμπερασμάτων αναφορικά με το υλικό. Στο ίδιο πνέυμα μπορεί να παρέχεται ενα απλό rating (αναφορικά με συγκεκριμενους άξονες) ανα μάθημα (ενότητα).
5) Εμπλουτισμένη Πρώτη Σελίδα. Η πρώτη σελίδα θα αλλάξει σχετικά με την κλασσική προβολή του Open eClass. Θα γίνει προσπάθεια ωστε να συγκεντρωθούν εκεί σημαντικές ροές πληροφοριών αλλα και σημείων αλληλεπίδρασης με τον επισκέπτη. Ως παράδειγμα είναι rss feeds απο το (νεο) site του Υπουργείου, βίντεο απο το http://www.edutv.gr, μικρός στατιστικός πίνακας (who is online κλπ), ShareThis Functionality, Πρόσφατες Ανακοινώσεις κλπ. Τις επόμενες ημέρες θα ετοιμαστεί ενα σκαρίφημα ως αρχικη πρόταση.
6) Αισθητική Βελτίωση σελίδας Μαθήματος (http://digischool.gunet.gr/courses/DSGYM-B100/). Σε επίπεδο μαθήματος προτάθηκε να γίνει μια αναδιάταξη του περιεχομένου ωστε να υπάρχει ενας σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στην εισαγωγή του μαθήματος και τις θεματικές που αυτό περιλαμβάνει. Για το σκοπό αυτό θα γίνει μια χρωματική αναπροσαμογή στις περιοχές που προβάλλονται. Επίσης προτείνεται η χρήση εικονιδίων και background images για ακομα πιο
βελτιωμένο αισθητικό αποτέλεσμα. To κύριο πρόβλημα της φάσης αυτής είναι η στατικότητα που θα υπάρχει, μια και θα είναι απλά ενα αποθετήριο υλικού για μαθητές και καθηγητές, γι αυτό και όπως αναλύεται παραπάνω δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε μια προσπάθεια προβολής της 'κίνησης' που θα έχει ο ιστοχώρος (statistics) και κυρίως αλληλεπίδρασης με τον επισκέπτη (rating και comment
submission, ανάλογου με το http://www.ermis.gov.gr/portal/page/portal/ermis/FullStory?sid=1881#properties )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου